فیلم فسیل

مدیر سایت
۹ فروردین, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فیلم فسیل

دانلود فیلم فسیل

فسیل فیلم کمدی-درام ایرانی به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۹ است. فسیل با بازی بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی داستان سه دوست را روایت می‌کند که پیش از انقلاب ایران عضو یک گروه موسیقی‌اند و برای کسب شهرت تلاش می‌کنند. فسیل در سینماهای ایران از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ اکران شد و با فروش بیش از ۳۲۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران لقب گرفت.همچنین فسیل با جذب بیش از ۷ میلیون و ۴۷۱ هزار مخاطب، پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال اول اکران استبه نظر می‌رسد کمپانی فورد توجه ویژه‌ای به طراحی موندئوی جدید داشته، چرا که بخش زیادی از اطلاعیه رسمی را به این موضوع اختصاص داده است!

فیلم فسیل روایتی کمدی از فراز و نشیب‌های زندگی خواننده‌ای در انتهای دوره پهلوی و ابتدای انقلاب اسلامی‌ست. او که دوره انتقال حاکمیت را در کما به سر می‌برد، از تحولات بی‌خبر است و همین بی‌خبری از شرایط جدید، لحظات خنده‌داری را برای مخاطب به وجود می‌آورد. در این فیلم، طبق روال مرسوم اکثر فیلم‌های کمدی، خنده‌گرفتن از مخاطب، با شوخی‌های جنسی و لودگی اتفاق می‌افتد و فضای ناسالمی را برای افراد کمتر از 14 سال فراهم می‌‌آورد.

فیلم فسیل

دانلود فیلم فسیل
فیلم فسیل

فیلم فسیل در هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۲، فسیل با ۱۷۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان فروش و ۴۲۰ هزار تماشاگر، اولین فیلم سینمای ایران شد که بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان فروخت.

فیلم فسیل در ادامه با ثبت رکورد فروش ۲۳۰ میلیارد تومانی، توانست پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران حتی با درنظر گرفتن نرخ تورم در اولین اکران خود باشد. در ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ تعداد مخاطبان فسیل از رقم ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر عبور کرد و این فیلم توانست بعد از ۱۴ سال رکورد مخاطبان فیلم اخراجی‌ها ۲ را بشکند و پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال اول اکران شد.

فسیل پس از گذشت ۲۸۵ روز از اکران خود توانست با ۷ میلیون مخاطب به رکورد فروش ۳۰۰ میلیارد تومانی برسد. با این آمار، فسیل حدود یک‌سوم گیشه و تعداد مخاطبان کلی اکران سال ۱۴۰۲ سینمای ایران را به خود اختصاص داده‌است.

منتقدان کیهان فیلم را به دلیل نفوذ فرهنگ غرب و شبیه بودن به ژانر فیلم فارسی قبل از انقلاب ۱۳۵۷ نقد کرد.منتقد شبکه چهار دربارهٔ فروش زیاد فیلم گفت: «اگر تماشاگر نخواهد فسیل ببیند، به دیدن کدام فیلم برود که توهین به مخاطب نباشد؟»

برای دانلود فیلم فسیل اینجا کلیک کنید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.